Jump to content
Sign in to follow this  
azrael

Macross Frontier Mecha/Technology Thread III *Read 1st Post*

Recommended Posts

BTW......what's up with Ozma and folded vertical fins? :mellow:

mf25066se8.th.jpgthpix.gif

He did it in episode 14 now he's doing it again. :huh:

Looks like the animator put the armor pack onto a VF-25 model set to un-armored posture. Look the tail and the root of the wing are covered by the leg armor. Happened to Ozma in the second Ep on take off.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GhostV-94.jpg

GhostV-95.jpg

The big gun is its main weapon. It also uses missles.

Thanks for the list of Ghosts pics!!

so there's a purple colored variant to the V9?

and i vaguely remembered reading a magazine article which mentioned that Luca's ghosts are different from the "normal" ghosts from NUNS, but i couldn't really tell the different from the small picture.

also noticed that the Galaxy's V9 placed its eye camera back onto the front tip of the ghost just like the Macross Plus' X9 version.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaah thanks for the pics klam1020!

noticed Galaxy's emblem says "Since 2336" ??!?! :blink::o what's that mean?!

Alto's 171EX has more armor and thrusters on those legs and the chest.

Still can't tell much differences between Luca's ghosts and the common NUNS version, other than the color differences and the marking on it saying SMS instread of NUNS

Edited by Shun

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Battle Galaxy looks like a different type of ship. The head looks like a damn VF-27 head sensor. Whats up with that? Is it still a New Macross?

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Battle Galaxy looks like a different type of ship. The head looks like a damn VF-27 head sensor. Whats up with that? Is it still a New Macross?

yep, other than the head, the galaxy looks the same as the Frontier only purple.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Battle Galaxy looks like a different type of ship. The head looks like a damn VF-27 head sensor. Whats up with that? Is it still a New Macross?

It is there are different variants of the NMC carrier but they are all Macross.

The Big M ... Battle 7

battle7-attack.png

Zentradi Variant... Battle 5

battle5-carrier.gif

Macross 13... Battle 13

battle13-attack.gif

Frontier Battle 25... Battle Frontier

battle25-attack.jpg

Galaxy Battle 21... Battle Galaxy

BattleGalaxy4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
It is there are different variants of the NMC carrier but they are all Macross.

The Big M ... Battle 7

battle7-attack.png

Zentradi Variant... Battle 5

battle5-carrier.gif

Macross 13... Battle 13

battle13-attack.gif

Frontier Battle 25... Battle Frontier

battle25-attack.jpg

Galaxy Battle 21... Battle Galaxy

BattleGalaxy4.jpg

Been playing spot the difference between the newer ones (Battle Frontier and Galaxy) versus the older ones. Their waist area seems closer to that of Battle 13 and their legs seem to be bulkier. Also, they're both packing more guns each than 5 and 7. Also, Battle Galaxy's shoulders fold downwards, making them look kinda like those on Battle 13.

Edited by d3v

Share this post


Link to post
Share on other sites

And also they put some articulation on the NMC bridge, since Battle Galaxy head are tracking Canaria when she landed on the gunship.

Battle Frontier barrier is very powerful IMO, they took hits from Vajra gunship as it was nothing and survive with some damage to its Macross Cannon gunship when it took full blast from Battle Galaxy Macross Cannon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We don't know if it was a full power blast from Battle Galaxy. Judging from the power of Frontier's gunship when firing a blast, able to wipe out a massive fleet of vajra drones, I'd say that Battle Galaxy's Macross Cannon was not firing at full blast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watch Galaxy's shoulders right before it fires at Frontier/Quarter---very different position than the screen cap before. Presumably they can move/track quite independently of the arms etc.

BTW---why is "shoulder gun use" almost never seen, despite being the most prominent guns on every Macross ship after the main gun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW---why is "shoulder gun use" is almost never seen, despite being the most prominent guns on every Macross ship after the main gun.

Same reason the 25mm wing cannons were almost never used. They are FAR too cool to actually use. (really I have no idea :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maybe they just never get around to it. "Hey, wouldn't it be cool to fire those shoulder guns here?" "Yeah." Next script meeting, "screw the shoulder guns! Let's animate another main gun shot!" "Yeah!"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maybe they just never get around to it. "Hey, wouldn't it be cool to fire those shoulder guns here?" "Yeah." Next script meeting, "screw the shoulder guns! Let's animate another main gun shot!" "Yeah!"

Or perhaps the animators/CG artists just said, "No".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yup, the gunship of Frontier and the gunpod of Quarter were both destroyed by the same shot.

Actually no. Quarter's cannon grazed the macross cannon and they let go of the cannon. Frontier's gunship more or less took a direct hit but was damaged rather than completely destroyed. After landing on Vajra homeplanet (which i would like to now call Planet Frontier for ease) their cannons are still intact and has abit of damaged look to it.

Unless of course its a blooper.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Actually no. Quarter's cannon grazed the macross cannon and they let go of the cannon. Frontier's gunship more or less took a direct hit but was damaged rather than completely destroyed. After landing on Vajra homeplanet (which i would like to now call Planet Frontier for ease) their cannons are still intact and has abit of damaged look to it.

Unless of course its a blooper.

Vajra homeplanet = PC home as well?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Actually no. Quarter's cannon grazed the macross cannon and they let go of the cannon. Frontier's gunship more or less took a direct hit but was damaged rather than completely destroyed. After landing on Vajra homeplanet (which i would like to now call Planet Frontier for ease) their cannons are still intact and has abit of damaged look to it.

Unless of course its a blooper.

gsbyebyedb4.th.pngthpix.gif

Looks to me like Battle Frontier's Gunship was a goner when Battle Galaxy fired. :( BUT, Macross Quarter's Gunship seems to be intact. :)

Anyways at least we get an excuse for using an NMC-sized 'Falcon Punch" later on against Battle Galaxy. :lol:

Battle Frontier: You Broke my TOY. :angry: NOW I WILL BREAK YOU!!! :angry:

Edited by grss1982

Share this post


Link to post
Share on other sites
gsbyebyedb4.th.pngthpix.gif

Looks to me like Battle Frontier's Gunship was a goner when Battle Galaxy fired. :( Thus the excuse for using the NMC-sized 'Falcon Punch" later on against Battle Galaxy. :lol:

Battle Galaxy: You Broke my TOY. :angry: I WILL BREAK YOU!!! :angry:

Macross Quarter's Gunship though seems to be intact. :)

At the end when the Quarter settles in the lake, you can see a little bit of damage to the right arm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anyone have a transformation sequence for any of the Battles?

IIRC, the TIAS M7 Animation Materials book has line art of the transformation sequence for Battle 7. I'll check when I get home tonight.

Graham

Share this post


Link to post
Share on other sites
Actually no. Quarter's cannon grazed the macross cannon and they let go of the cannon. Frontier's gunship more or less took a direct hit but was damaged rather than completely destroyed. After landing on Vajra homeplanet (which i would like to now call Planet Frontier for ease) their cannons are still intact and has abit of damaged look to it.

Unless of course its a blooper.

Animation Blooper??? :ph34r:

snapshot20080929180430nd1.th.jpg

WTF!!? Gunship is back? :blink:

From the look of my earlier pic, it seemed to have been blown up. :mellow:

http://img220.imageshack.us/my.php?image=gsbyebyedb4.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Well not totally.

Yeah....but it does seem a huge chunk of it got blasted out relatively splitting it in two. Maybe they just attached what was left of it back onto Battle Frontier. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

With some duct-tape. Ready to go!

(Just don't transform)

Share this post


Link to post
Share on other sites
With some duct-tape. Ready to go!

(Just don't transform)

Yep, or heaven forbid it'll fall off, squash a few civilians and marine life (dunno if they have fishes on those planet :p) and make a laughingstock out of Battle Frontier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
With some duct-tape. Ready to go!

(Just don't transform)

I almost spilt my drink after reading this in regards to the gunship :p I didn't pay it any heed until the blooper was brought up.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yeah....but it does seem a huge chunk of it got blasted out relatively splitting it in two. Maybe they just attached what was left of it back onto Battle Frontier. :lol:

It'll be fixed on the DVD!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Normal Pack?

Half Pack. Super Pack costs Kawamori too much.

OR:

It'll be fixed on the DVD!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Half Pack. Super Pack costs Kawamori too much.

OR:

OR:

He's an Alto fan and is so eager to be like him that he started jettisoning parts before the battle even began (begun?).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anyone have a transformation sequence for any of the Battles?

At the bottom of the Macross 7 profile on my website, there are two pictures detailing the Battle 7 transformation sequence.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Normal Pack?

Notice that it doesn't even have a GUNPOD!!! :ph34r:

Ladies & Gentlement I present to you the Macross Quarter Kamikaze Squad. :ph34r:

But seriously.....I've mentioned that before either here or on the Episode 25 thread, and I'd like to blame the shortage of Super Pack parts on Alto. :lol: IIRC, not only did he managed to loss 2 VF-25F's and a VF-171EX he also managed to loose (by the end of the series) 2 Armored Packs and at least 3 Super Packs. <_< He's lucky that Mr. Bilrer has his billions. :wacko:

OR:

He's an Alto fan and is so eager to be like him that he started jettisoning parts before the battle even began (begun?).

:lol: :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...